Praktijkafspraken
Samen zorgen we voor vlotte en kwaliteitsvolle zorg
Om kwaliteitsvolle zorg te blijven garanderen op een manier die haalbaar is voor ons team, voeren we enkele aanpassingen door in de werking van onze praktijk.
Bedankt voor uw begrip en medewerking.
Een afspraak maken of verplaatsen
• We zijn een praktijk exclusief gericht op kinderen en jongeren tot 16 jaar.
Dr. Mathys ziet ‘nieuwe’ patiënten tot de leeftijd van 12 jaar en ‘gekende’ tot 16 jaar.
Dr. Schaeken ziet ‘nieuwe’ patiënten tot de leeftijd van 6 jaar en ‘gekende’ tot 10 jaar.
• U kan een afspraak boeken via onze website: www.oogartswemmel.be
• Of telefonisch via het telesecretariaat: 02 460 42 11 (bereikbaar op maandag, woensdag en vrijdagvoormiddag).
• Opgelet: afspraken worden niet via e-mail gemaakt.
• Let erop dat u een juiste afspraak inplant (gekend/nieuw en let op de leeftijd). Indien een foutieve afspraak ingeboekt wordt, zal deze geannuleerd worden.
• Maak één afspraak per persoon. Voor meerdere personen maakt u meerdere afspraken.
• Indien u niet op de afspraak aanwezig kan zijn, gelieve het secretariaat ten laatste 24u op voorhand te verwittigen of een mail te sturen naar oogartswemmel@hotmail.com. Bij laattijdige annulatie of bij het niet komen opdagen op uw afspraak, zal u een vergoeding van €25 worden aangerekend zonder getuigschrift voor verstrekkende zorg (Artikel 75 van de Code van de Nationale Orde van Geneesheren).
• Houd er rekening mee dat de wachttijd in drukke periodes kan oplopen tot ongeveer 4 maanden. Gelieve hier rekening mee te houden indien u uw afspraak verplaatst. In afwachting van uw controle dient u de voorgeschreven behandeling voort te zetten zoals besproken. U kan de online agenda regelmatig raadplegen, annulaties worden online opnieuw vrijgeven.
• De artsen in de praktijk zijn niet geconventioneerd en kunnen supplementen aanrekenen. We zijn echter wel geaccrediteerd.
Dr. Mathys ziet ‘nieuwe’ patiënten tot de leeftijd van 12 jaar en ‘gekende’ tot 16 jaar.
Dr. Schaeken ziet ‘nieuwe’ patiënten tot de leeftijd van 6 jaar en ‘gekende’ tot 10 jaar.
• U kan een afspraak boeken via onze website: www.oogartswemmel.be
• Of telefonisch via het telesecretariaat: 02 460 42 11 (bereikbaar op maandag, woensdag en vrijdagvoormiddag).
• Opgelet: afspraken worden niet via e-mail gemaakt.
• Let erop dat u een juiste afspraak inplant (gekend/nieuw en let op de leeftijd). Indien een foutieve afspraak ingeboekt wordt, zal deze geannuleerd worden.
• Maak één afspraak per persoon. Voor meerdere personen maakt u meerdere afspraken.
• Indien u niet op de afspraak aanwezig kan zijn, gelieve het secretariaat ten laatste 24u op voorhand te verwittigen of een mail te sturen naar oogartswemmel@hotmail.com. Bij laattijdige annulatie of bij het niet komen opdagen op uw afspraak, zal u een vergoeding van €25 worden aangerekend zonder getuigschrift voor verstrekkende zorg (Artikel 75 van de Code van de Nationale Orde van Geneesheren).
• Houd er rekening mee dat de wachttijd in drukke periodes kan oplopen tot ongeveer 4 maanden. Gelieve hier rekening mee te houden indien u uw afspraak verplaatst. In afwachting van uw controle dient u de voorgeschreven behandeling voort te zetten zoals besproken. U kan de online agenda regelmatig raadplegen, annulaties worden online opnieuw vrijgeven.
• De artsen in de praktijk zijn niet geconventioneerd en kunnen supplementen aanrekenen. We zijn echter wel geaccrediteerd.
De dag van de afspraak
• Er zijn 4 parkeerplaatsen beschikbaar achter het gebouw; indien deze allemaal bezet zijn, gelieve zich niet te parkeren buiten deze voorziene plaatsen en een plaats te zoeken aan de straatkant.
• Gelieve op tijd te komen. Wanneer u te laat op uw afspraak komt, kan het zijn dat uw afspraak wordt geannuleerd om zo onze raadplegingen verder vlot te laten verlopen.
• Voorzie voldoende tijd. Indien een druppeltest nodig is, kan de raadpleging tot 1uur duren.
• Neem steeds de eID van uw kind mee op consultatie.
• Betaling gebeurt in het belang van onze veiligheid bij voorkeur via Bancontact of Payconiq.
• Uw arts gebruikt eAttest. Het attest van verstrekte zorgen wordt na de consultatie rechtstreeks naar de mutualiteit verstuurd. De terugbetaling gebeurt automatisch. Een bewijs hiervan wordt rechtstreeks naar de eBOX van de patiënt verstuurd of naar de ouder die de connectie maakte met zijn kind. Indien u een bewijs nodig heeft voor een extra verzekering dient u dat op het moment van de consultatie aan te vragen. Deze worden niet nagestuurd.
• Gelieve op tijd te komen. Wanneer u te laat op uw afspraak komt, kan het zijn dat uw afspraak wordt geannuleerd om zo onze raadplegingen verder vlot te laten verlopen.
• Voorzie voldoende tijd. Indien een druppeltest nodig is, kan de raadpleging tot 1uur duren.
• Neem steeds de eID van uw kind mee op consultatie.
• Betaling gebeurt in het belang van onze veiligheid bij voorkeur via Bancontact of Payconiq.
• Uw arts gebruikt eAttest. Het attest van verstrekte zorgen wordt na de consultatie rechtstreeks naar de mutualiteit verstuurd. De terugbetaling gebeurt automatisch. Een bewijs hiervan wordt rechtstreeks naar de eBOX van de patiënt verstuurd of naar de ouder die de connectie maakte met zijn kind. Indien u een bewijs nodig heeft voor een extra verzekering dient u dat op het moment van de consultatie aan te vragen. Deze worden niet nagestuurd.
Brilvoorschriften en duplicaten
• Brilvoorschriften worden niet via e-mail bezorgd, omwille van de GDPR-wetgeving. Ze kunnen enkel tijdens een fysieke consultatie afgeleverd worden. Er worden geen uitzonderingen gemaakt.
• Bent u uw brilvoorschrift kwijt?
o U kan een duplicaat ontvangen op uw eerstvolgende consultatie.
• Uw kind heeft zijn bril gebroken of verloren?
o Omdat we bij elke controle niet altijd een druppeltest uitvoeren, is daarom een nieuwe consultatie nodig.
o Kijk eerst online (www.oogartswemmel.be) of er een afspraak mogelijk is bij één van beide oogartsen of contacteer het telesecretariaat (02 460 42 11).
• U wil de bril laten aanpassen bij de opticien?
o Opticiens mogen bij kinderen jonger dan 16 jaar geen aanpassing van de brilsterkte doen zonder voorschrift van de oogarts. Ze mogen wel een bril vernieuwen met de laatst voorgeschreven correctie. In dat geval komt de mutualiteit niet tussen in de kosten.
o Er worden geen brilvoorschriften afgeleverd zonder een consultatie.
• Bent u uw brilvoorschrift kwijt?
o U kan een duplicaat ontvangen op uw eerstvolgende consultatie.
• Uw kind heeft zijn bril gebroken of verloren?
o Omdat we bij elke controle niet altijd een druppeltest uitvoeren, is daarom een nieuwe consultatie nodig.
o Kijk eerst online (www.oogartswemmel.be) of er een afspraak mogelijk is bij één van beide oogartsen of contacteer het telesecretariaat (02 460 42 11).
• U wil de bril laten aanpassen bij de opticien?
o Opticiens mogen bij kinderen jonger dan 16 jaar geen aanpassing van de brilsterkte doen zonder voorschrift van de oogarts. Ze mogen wel een bril vernieuwen met de laatst voorgeschreven correctie. In dat geval komt de mutualiteit niet tussen in de kosten.
o Er worden geen brilvoorschriften afgeleverd zonder een consultatie.
Attesten
• Attesten worden enkel tijdens de consultatie ingevuld. Neem daarom steeds alle vereiste documenten mee naar je consult (bv: papieren van het werk, verzekeringsformulieren, documenten van de mutualiteit,…).
• Het is nutteloos om aan de arts een attest te vragen dat niet strookt met de waarheid. Het zal u steeds worden geweigerd.
